حضرت علي عليهالسلام : گران ديگران را ارزان بخريد يعني از تجربه ديگران كه با زحمت و هزينه فراوان بدست آورده اند استفاده كنيد ***تمام فايل ها موجود سايت داراي گارانتي و ضمانت نامه برگشت وجه مي باشد *** {كد تخفيف tvt4422 اعتبار تا آخر ارديبهشت}

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 56
  • بازدید دیروز : 87
  • بازدید کل : 731444

در گفتگو با تسنیم /بانکها به جای مردم به خودشان وام می‌دهند


بانکها

یک کارشناس بانکی با بیان اینکه بخش بزرگی از تسهیلات بانکها به مردم عادی تعلق نمی‌گیرد گفت: بانکها رقمهای چندین هزار میلیاردی را به صورت وام به پروژه‌هایی اختصاص داده اند که به علت رکود امکان بازگشت ندارد.

کاوه تقوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا» در خصوص مشکلات نظام بانکی کشور مسائلی مهمی را مطرح می‌کند که کمتر به آن پرداخته شده است. حمایت از بانکهای دولتی و چالشهای سرمایه گذاری بانکهای خصوصی و بانکهای متعلق به نهاد عمومی از دیگر چالشهای امروز سیستم بانکی می‌باشد. او معتقد است نحوه برخورد دموکراتها با بحران بانکی سال 2008 و حمایت همه جانبه از بانکها باعث شد تا کاگران امریکایی ترامپ را سر کار اوردند.

وام 10 برابری سرمایه یک بانک برای پروژه ساختمانی

به گفته وی بنگاه داری بانکها یکی از چالشهای اساسی سیستم بانکی کشور می‌باشد. به عنوان مثال یک بانک خصوصی که سرمایه آن زیر هزار میلیارد تومان است به یک پروژه عظیم ساختمانی حدود 8900 میلیارد تومان وام داده است، نکته جالب آنکه این پروژه جزو داراییهای بانک در ترازنامه محسوب نشده است. بنگاه داری بنگاه مساله‌ای جدی است و با آمارهای کلی نمی‌توان رقم سرمایه‌های رفته به این سمت را مشخص کرد. اخیرا یکی از مسئولان نظارتی بانک مرکزی رقم هزینه‌های صرف شده در بخش بنگاه داری را تنها 38000هزار میلیارد تومان ذکر کرده‌اند، در حالی که این عدد تنها جمع سرمایه‌ای است که بانکها در این شرکتها سرمایه گذاری کرده‌اند. بنگاه داری واقعی جمع تسهیلاتی است که بانکها به بنگاههای که عمدتا متعلق به خودشان است پرداخت کرده‌اند. در واقع بانکها امروز در وضعیتی نیستند که درخواست کنندگان خارج از سیستم خود تسهیلات دهند. همان بانک خصوصی 10 برابر سرمایه خود را به صورت تسهیلات به پروژه ساختمانی مانند "مالها" اختصاص داده است. بانک مرکزی یکی از نقاط مورد افتخار خود را رقم بالای تسهیلات دهی شبکه بانکی می‌داند. اما بایستی توجه داشت منظور از تسهیلات ارقامی نیست که مثلا به وام ازدواج و اشتغال تخصیص یافته بلکه بانکها آنگونه که ذکر کردم به مجموعه‌های متعلق به خودشان بدون آنکه در ترازنامه‌ها ذکر شود اقدام به اعطای تسهیلات چندین هزار میلیارد تومانی می‌کنند و در نهایت وقتی با رکود مواجه می‌شویم این تسهیلات امکان نقد شوندگی و بازگشت به شبکه بانکی را پیدا نمی‌کنند.

رسوب در رکود و مشکل عدم نقد شوندگی سرمایه‌ها

این کارشناس بانکی افزود: به عنوان مثال دیگر، بانک سینا متعلق به یک نهاد عمومی به پروژه‌های متعلق به نهاد اقتصادی مربوطه وامهای بزرگ می‌دهد و بلافاصله بعد از مشکل خوردنِ بازگشت تسهیلات، بنیاد از بانک حمایت می‌کند در اینجا با توجه به اتصال به منابع بزرگ مالی این نوع پروژه‌ها با تدوام مشکلات رو به رو نیستند. اما یک بانک خصوصی دیگر را در نظر بگیرد که به همین شکل به پروژه‌های اقتصادی مثل صنایع لبنی وام می‌دهد. در این مورد نیز وقتی مشکل رکود وجود داشته باشد فرد اصلی که پشت اعتبارات بانک قرار گرفته از بانک حمایت می‌کند، اما یک اختلاف جزئی که وجود دارد و باعث روند پیشرفت این دست بانکها می‌شود این دست که سرمایه‌ها در یک سبد سرمایه گذاری خرج می‌شود و در صورت رکود در یک صنعت سرمایه‌های بانک قفل نمی‌شود. در مورد بانکهایی که سرمایه اصلی خود را در حوزه‌ای مثل ساختمان یا معدن برده‌اند این موضوع صدق نمیکند و تا زمانی که رکود در آن صنعت ادامه داشته باشد، امکان دسترسی به سرمایه که در قالب تسهیلات از بانک خارج شده امکان بازگشت ندارد.

خطر ورشکستگی جدی بانکها

چون بانکها ضامن نقدشوندگی سرمایه هستند می‌توان گفت که با خطر ورشکستگی جدی رو به رو هستند. اگر بانکها ضامن نقد شوندگی سرمایه نبودند مانند یک صندوق سرمایه گذاری، سیستم بانکی را نمی‌توانستیم بگوییم ورشکسته است. بانک تعهد جاری دارد ولی صندوقهای سرمایه گذاری تعهد جاری ندارند.

سایر دیدگاه های کاوه تقوی، کارشناس بانکی را در خصوص وضعیت بدهی نظام بانکی در ادامه می خوانید:

تسنیم: سقف حمایت از بانکهای دولتی کجاست؟

تقوی: در بانکهای دولتی ریسک اقتصادی و مالی وجود ندارد چون عملا این بانکها به آب کر متصل هستند. بانک مرکزی برای تزریق پول به این بانکها نگران تبعات سیاسی برای چاپ پول نیست چرا که این طور استدلال می‌شود که بانک عمومی و برای همه مردم است. سوالی که وجود دارد این است که بانک مرکزی چه مخاطراتی اخلاقی در حمایت از یک بانک دارد. در بحران سال 2008 آمریکا نیز مشابه همین سوال مطرح شده بود که چرا باید بانکها را نجات داد. آیا بهتر نبود نبود به جای تزریق منابع به بانکها از افرادی که وام گرفته بودند حمایت کرد؟

ترامپ چگونه رئیس جمهور شد؟

شیلر (فعال اقتصادی آمریکایی) معتقد بود در این صورت هم بانکها نجات پیدا می‌کنند و هم وام گیرندگان. آن زمان دموکراتها به دنبال آن بودند که ساختار بانکی را نجات بدهند و نجات ساختار مالی بر نجات ساختار صنایع اولی شد. به همین دلیل کارگران آمریکایی ترامپ را رئیس جمهور آمریکا کردند و دموکراتها را کنار زدند. نکته داخلی درباره ترامپ این است که او درباره ایران برنامه ای ندارد. ترامپ درباره روسیه،چین و مکزیک برنامه های مشخصی دارد اما برجام مساله ترامپ نیست. به نظر می‌رسد این امکان وجود دارد که ترامپ برجام را وجه المصالحه موضوعات مورد علاقه خود قرار دهد.

تسنیم: بعد از برجام هنوز مشکل انتقال دلار بین بانکهای داخلی و خارجی حل نشده است. برخی گزارشها از وجود تخلفهای جدید در این حوزه خبر داده‌اند.

تقوی: پیش از برجام از سیستم کارگزاری بانکی بر قرار بود و انتقال ارز از طریق این سیستمها و گشایش ال سی صورت می‌گرفت. اما بعد از برجام این موضوع تنها در سطح بانکهای کوچک خارجی دنبال می‌شود. فعلا به جای سیستم ال سی از شبکه نقل و انتقال این کارگزاریهای کوچک استفاده می‌شود. در این سیستم سوئیفت و ال سی وجود ندارد بلکه در ترازنامه‌ها عملیات بدهکار و بستانکار انجام می‌شود. دو مشکل که در اینجا وجود دارد این است که اول ظرفیت این بانکها کم است و در ثانی امکان جابه جایی نقدی وجود ندارد. بزرگترین ضعف پیوست اقتصادی برجام هم عدم امکان انتقال پول به شیوه معمول و عدم دسترسی مستقیم به داراییهای ارزی ناشی از فروش نفت است.

وام یک میلیارد یورویی با سود 8 درصد نشانی از تداوم مکشلات دلاری

یکی از افتخارات وام یک میلیارد یورویی با سود 8 درصد است که از ویتول فرانسه اخذ شده است. در این مورد یک نکته حائز اهمیت وجود دارد چندی پیش مجلس مجوزی برای دریافت وام از روسیه به دولت داد. آن وام 5 میلیارد دلاری به صورت نقدی نیست و حالت فاینانس دارد. در واقع هنوز با مشکلات مربوط به جا به جایی دلار مواجه هستیم.

واردات کالاهای مصرفی بدون مشکل انجام می‌شود
تقریبا تنها راه نسبتا سریع موجود برای دسترسی به دارایی‌های ارزی از کانال پسابرجام -مگر موارد استثنائی- واردات کالاهای کاملا مصرفی و با نقدشوندگی بالاست. کالاهایی که از قضا خودکفایی نسبی در تولید آنها از مزیتهای استراتژیک ایران است، چنان که در گزارش مکنزی تولید 92 درصد از نیازکالاهای مصرفی در ایران به عنوان یک نقطه قوت مهم مورد اشاره است. کانال ارزی حاصل از برجام به نحوی ساختاردهی شده است که عملا به عنوان یک رقیب جدی برای صنایع خرد ایران بخصوص پوشاک و قطعه سازان عمل می‌کند. این موضوع تا حدودی یکی از علل رکود در بسیاری از صنایع مصرفی را توضیح می‌دهد. به نظر می‌رسد به خاطر رکود فعلی در اقتصاد کشور رقم واردات کشور، افزایش چشم‌گیر پیدا نکرده است.

تسنیم: یکی از نکاتی که وزارت اقتصاد به عنوان دستاوردهای خود مطرح کرده است، موضوع استاندارد سازی صورتهای مالی بانکها(IFRS) می ‌باشد. این استاندارد سازی به کجا رسید و اثراتش بر سیستم بانکی چه بود؟

تقوی: اجرای استاندارد IFRS از این بدتر نمی توانست تمام شود. بانکهای شبه دولتی تحت فشار ضوابط، مجبور به اثر دهی استاندارد IFRS شدند و اعداد حاصله ، کمی واقعیت صورتهای مالی آنها را نشان داد. بانکهای خصوصی که اکثرا به مراتب وضعیتی بدتر از بانکهای شبه دولتی داشتند،به امید آن که بانک مرکزی عقب نشینی خواهد کرد، عملا کار استاندارد تازه را به إهمال و وقت گذرانی موکول کردند . پیش بینی بانکهای خصوصی درست درآمد، بانک مرکزی عقب نشست و تنها نتیجه این همه فشار حاکمیتی و مصائب، به جای شفاف سازی صورتهای مالی نظام بانکی، فقط خسارت عظیم به سهامداران بانک ملت، تجارت و صادرات شد.

نشانه‌های واضح از نامطلوب بودن وضعیت بازار پول

3600 میلیارد تومان از سرمایه بازاری سهامداران بانک ملت، به محض باز شدن نماد از بین رفت و سوخت شد.
همچنین بیش از یک هفته است که بانکهای دولتی و شبه دولتی از دادن وام به مراجعین استنکاف می‌کنند مگر استثناهای عملیاتی. واریز سود سپرده برخی بانکها اکنون به لحاظ زمانی با چند روز تاخیر انجام می شود. چه اتفاق دیگری باید رخ دهد تا مسئولان حس کنند وضعیت بازار پول خوب نیست.

منبع خبر تسنيم

  انتشار : ۹ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 308

برچسب های مهم

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا   تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت  راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش   فایل 8 هزار تستی با 2177 صفحه و 153 مگابایت حجم   ... ...

پاورپوینت پختگی اقتصادی درس 15 مدیریت خانواده و سبک زندگی پسران

پاورپوینت پختگی اقتصادی درس 15 مدیریت خانواده و سبک زندگی پسران

عنوان: دانلود پاورپوینت پختگی اقتصادی درس 15 مدیریت خانواده و سبک زندگی پسران   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 29 پوشش کامل درس   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت های استاندارد و بک ... ...

پاسخنامه کتاب Introductory Steps to Understanding

پاسخنامه کتاب Introductory Steps to Understanding

کتاب‌های Steps to Understanding یکی از مهمترین و پرکاربردترین منابعی است که از سال‌های دور توسط زبان‌آموزان برای تقویت مهارت خواندن، شنیداری و واژگان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این مجموعه شامل 4 سطح است که در یک کتاب قرار گرفته است.   تمامی درس‌های این مجموعه به صورت ... ...

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

کتاب صوتی بسیار مفید    #روانشناسی_تصویر_ذهنی    اثر: #ماکسول_مالتز   ترجمه: مهدی قراچه داغی    کیفیت اجرا: خیلی خوب  ... ...

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   فونت ... ...

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

    عنوان: دانلود پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی پایه هفتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت های ... ...

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf Solutions Manual for Design and Analysis of Experiments – 8th حل تمرین های کتاب طراحی و تحلیل آزمایش ویرایش 8 فصل های 2 تا 15 814 صفحه pdf ... ...

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

  عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چیستی انسان (2) درس 10 فلسفه پایه یازدهم انسانی   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 18     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

مشخصات فايل نام فايل:دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP ابعاد:3712*5249 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل فایل اصلی(Original file) کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران ... ...

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

عنوان پاورپوینت درسی : دانلود پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی پایه دوازدهم   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27   شامل: متن درس و شعر، معنای روان متن درس و شعر، معنای واژگان مهم، آرایه ها، کارگاه متن پژوهی همراه با جواب، قلمرو زبانی، قلمرو ... ...

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26       پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره دکتر عبدالله شفیع آبادی

دانلود رایگان کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره دکتر عبدالله شفیع آبادی

  کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره (مصاحبه بالینی) اثر عبدالله شفیع آبادی کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره ( مصاحبه بالینی ) نوشته دکتر عبداله شفیع آبادی به آموزش مشاوران و روان درمانگران پرداخته و 44 فن مشاوره و روان درمانی مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت مشکل در دریافت به ... ...

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...

دانلود بانک سوالات ارشد پرستاری داخلی جراحی

بانک سوالات ارشد پرستاری داخلی جراحی کاملترین و جامع ترین گنجینه طلایی  سوالات پرستاری  با پاسخ کاملا تشریحی ...

جزوه مدیریت تولید و عملیات - مطالعه کار

جزوه مدیریت تولید و عملیات - مطالعه کار به تعداد 19 اسلاید که pdf شده است.   مطالعه کار چیست دلایل اهمیت مطالعه کار دو گروه از تکنیک ها در مطالعه کار برخی اهداف کارسنجی برخی اهداف زمان سنجی مراحل انجام کارسنجی و زمان سنجی موفق نمودارهای مورد استفاده در کارسنجی عمده روش ...

جامع مفیدی.pdf

جامع مفیدی.pdf

جامع مفیدی.pdf   ... ...

دریافت فایل : جامع مفیدی.pdf
ده‌ستنووسه‌ دۆزراوه‌كه‌ی ئه‌كرا.pdf

ده‌ستنووسه‌ دۆزراوه‌كه‌ی ئه‌كرا.pdf

ده‌ستنووسه‌ دۆزراوه‌كه‌ی ئه‌كرا.pdf ... ...

آشنایی با ای اف تی.mp4

آشنایی با ای اف تی.mp4

آشنایی با ای اف تی.mp4 ... ...

دریافت فایل : آشنایی با ای اف تی.mp4
پاورپوینت فرهنگ و تمدن در عصر صفوی درس 14 تاریخ 11 انسانی

پاورپوینت فرهنگ و تمدن در عصر صفوی درس 14 تاریخ 11 انسانی

عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت فرهنگ و تمدن در عصر صفوی درس 14 تاریخ یازدهم انسانی فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 31 منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسی با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی ... ...

کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت ppt

عنوان فایل :کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت نوع فایل: پاورپوینت تعدادصفحات : 250 ص   برای دانلود روی لینک زیر کلیک نمایید دانلود کتاب گیاه شناسی ۱ با فرمت پاورپوینت ppt شرح مختصر: امروزه سلول به عنوان واحد ساختمانی همه موجودات زنده معرفی می‌شود و درباره هر یك از ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

قوانين روش ها تجربيات پيش كسوتان كسب وكار و هرآنچه براي موفقيت لازم هست فايل هاي آموزشي و كاربردي

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما